30 December

Jättehärligt ut-och-gå-med-hunden väder idag! Skinande sol, vindstilla och någon minusgrad. Inga leriga tassar här inte :). Vi gick iallafall ut en timme vid 13.20 och det blev lite skvallerträning. Dessutom fick han hälsa på en dvärgschnauzer-tik! Dock var tiken inte lika leksugen som Sixten, hehe :P.
Men annars så har det blivit lite klickerträning, mest backa. Men ofta när jag inte orkar lära in något nytt kommando så lär jag bara in något kort för stunden, för träningens skull. Typ puffa matte på näsan, stå med två framtassar på mattes mage, vinka m.m. Sixten tycker ju det är jättekul iallafall, och även jag när man ser hur fort han lär sig!

Är det något speciellt ni vill läsa om? Säg gärna det då, för själv tycker jag inte det verkar speciellt kul för er att bara läsa om vad vi gör dagarna i ända!


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag tycker det är intressant att läsa om vad ni gör för nåt ;) Inte för att vara taskig men jag tycker det är extra kul att läsa om allt ni gör, eftersom Sixten är en westie och min bild av westies sen tidigare är typ att de är tråkiga hundar som knappt vill röra sig, ofta pensionärshund. Så det är kul att se att de faktiskt kan mer än så och om de ges möjlighet så är de aktiva och smarta små krabater :)

2011-12-30 @ 23:33:03
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Stina

Svar: Jo fast han lär sig ju ändå en massa tricks och sådär, han hade ju faktiskt lika gärna kunnat strunta i att göra något men helt omotiverad till att träna kan han ju inte vara då ;) Koff struntar ofta i att bjuda beteenden, om det inte passar honom så går han och lägger sig istället haha :P Men hans bra dagar är han jätteduktig så det jämnar ut sig lite ;)

2011-12-31 @ 15:24:25
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0