Jag mötte ett 2 meter högt monster

Usch.. Kommer aldrig våga gå ut med Sixten i skogen igen.. Jag och Ellen gick ut med honom på lunchen, en sedvanlig tur i skogen liksom. Så helt plötsligt blir Sixten jättedragig och exalterad, så jag och Ellen följer efter honom för att se vad det var. Efter 10 meter tittar jag upp och kände hur hjärtat stannade. Vi stod 5 meter ifrån en flåsande älg. EN ÄLG!! Jag lyfte upp Sixten snabbt som fan och sa lågt: "Ellen. Det är en älg." Ellen och jag stod blickstilla. "Chill the fuck out!" väser Ellen. Vi backar långsamt och diskuterar samtidigt lågmält vad vi ska göra. Tillslut har vi backat så långt att vi är ute ur skogen, och då börjar vi nästan skratta. Jag var helt chockad! Dels för att jag hade stått jättenära en STOR TJURÄLG men sen också för att jag knappt vågade tänka på vad som skulle ha hänt om vi hade gått 2-3 meter till utan att titta upp. Tänk om han hade attackerat! Usch jag vågar inte tänka på det.. Dessutom hade mamma tydligen sett älgspår på tomten imorse fick jag veta! Usch o fy.. Det värsta var ju att det var precis i utkanten av skogen, inte mitt i den liksom...

Kommer hem klockan 16, men mamma kommer hem klockan 15 så hon tar ut Sixten :). Det innebär OCKSÅ att Sixten kommer ha fått två hyfsat långa promenader idag! Han fick nämligen en på 50 minuter i morse ;). Tror bara det är bra, med tanke på att han ligger hemma ett par timmar varje dag..

Puss o hej alla, det kommer massa fina vinterbilder (och en film på Sixtens första stund i snön) ikväll!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

SV: De andra två är lite äldre. Den andra sobeln är 10 månader. Och Den blåa är 1 vecka äldre än Shiro ;)

Älgar är ruggiga.. glad för att inte ha dom här på ön!

2011-12-06 @ 16:06:44
URL: http://shirox.blogg.se/
Postat av: Mormor Karin

Läskigt men ni var modiga!!!Hoppas ngn ser till att tjuren försvinner från ert område!Kram

2011-12-08 @ 12:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0