Jullovsplaner

Ursäkta att jag inte har bloggat, anledningen är dator-krasch! Jag lånar mammas jobbdator nu.. Men bara så att ni vet - om det blir dålig uppdatering så beror det på det!

Idag + igår har Sofie varit hemma från skolan så Sixten har inte behövt vara ensam :). Vi har klickertränat ett par gånger, vi tränar backa! Det går ganska bra nu måste jag säga! Men annars så har vi gått vanliga promenader, inget super-speciellt. Han har fått springa ganska mycket på tomten, 5-10 minuter efter nästan varje promenad! Han har ju som sagt börjat gilla snön jättemycket nu, när det har kommit lite mer. På promenaderna går han antingen och buffar och sniffar med näsan djupt ner i snön som en galning, eller så kråmar han sig och rullar och gräver i snön! Sötis ♥.

På lovet har jag en massa skoj planerat! Vi ska spåra flera gånger, ta oss ut på fältet där han kan springa lös och gå en massa härliga långpromenader. Dessutom tänkte jag lära honom "gå och lägg dig" och lite annat smått och gott :). Puss o hej!

Såhär ser våra promenadvägar ut :). Så nära skogen jag våra gå iallafall, tänker inte ge mig in där när det är såhär mörkt..



Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: Jaa, det var det jag tänkte men känns ju tryggast med långlina ifall ifall ^^



Aha, okej. Tänkte att han kanske höll på med att försöka spåra upp djur hela tiden :) är ju mer en jakthundsgrej iofs, men ändå...

2011-12-20 @ 21:44:47
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Christina

Vilken sötnos!

2011-12-20 @ 21:57:34
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0