Kurs-snack

Idag är måndag, lugna dagen! Sixten är just nu ute på sin fjärde och sista promenad idag, med Sofie. Vi har inte gjort något speciellt idag, bara tagit det chill! Imorgon ska vi (tror jag?) åka till farmor och farfar och låta Sixten leka med Hjalmar! Någon dag i veckan ska jag nog prova den där korvgrejen också! Fredag kanske? Får se!
Jag får värsta suget nu att gå kurs i något, typ viltspår.. Men det blir inga kurser förrän till våren!! Och då har jag dessutom ett antal kurser på www.spadertass.se som jag har bestämt att jag måste gå, så viltspårskursen får vänta tills jag har lite mer tid! Tills dess får vi fortsätta lägga köttbulle-spår i vardagsrummet ;D.
Nu ska jag vänta på att Sixten kommer hem så att jag får någon att pussa på! PUSS!



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Ett litet tips på superbra viltspårskurs är, http://goldendreams.se/. Jag gick kurs där och är jättenöjd :)

2011-12-12 @ 20:21:02
URL: http://teampaw.se/
Postat av: Stina

Viltspår är jättelätt att lägga själv annars :)

2011-12-13 @ 11:10:17
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Stina

Du tar en klöv (du kan t ex kontakta jägarförbundet i ditt län och höra om någon har klövar, så gjorde jag) sen går du och köper blod på ica, dom säljer nötblod där eftersom man kan ha sånt till blodpudding och sånt :) Sen knyter du klöven i ett rep och har blodet i en flaska som du gör hål i korken. Håll flaskan och repet i samma hand och håll ut handen en bit från kroppen när du går, så släpar du klöven längs marken och droppar blod under tiden du går, behöver inte vara så mycket blod. Och sen lämnar du klöven i slutet :) För att göra det lite lättare i början så kan du sparka upp en liten ruta (typ 20x20 cm) i början på spåret och hälla på extra mycket blod, så att hunden fattar att spåret finns där :) Och kom ihåg att snitsla så du vet om ni går rätt!

2011-12-13 @ 20:54:46
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Stina

Sv: Haha oj sorry. Snitsla är när du sätter upp plastband längs spåret så att man ser vart det går någonstans, så att om hunden börjar gå fel så ser man det och kan leda den tillbaka till spåret igen :) Man kan antingen köpa färgglada plastband, men jag har vart snål och bara tagit en vit plastkasse och klippt i band och knutit fast i spåret :P Kom ihåg att plocka ner banden sen bara!

2011-12-15 @ 18:23:30
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0