Lördag 17/12

Tjena mittbena! Idag är lördag. Som alla vet blir ju helgerna automatiskt tid till aktivering, träning och mycket långpromenader iochmed att man har allt tid i världen till att göra det man älskar. Och om jag ska göra det jag älskar så blir det att vara med Sixten!
Idag har det fallit slask från himlen. Jippii. Men detta var ändå till våran fördel, för då var det inga ute under promenaderna! Först gick mamma långpromenad på morgonen, sen gick jag en långis vid 13-tiden. Det gick jättebra, vi "löstränade" mycket, iochmed att han gick 90% av promenaden med kopplet i backen :). Vill ha det som säkerhetslina, ifall att jag måste trampa på det. Det behövdes inte idag iallafall!
Vi skvallertränade på en man som var ute och gick med sina två hundar, Sixten skvallrade innan jag ens hade sett dom! Han har blivit så himla duktig, så snabbt! Men sen mötte vi inga fler - som sagt håller sig de flesta hundägare inomhus när vädret inte är enligt önskemål.
Nu på eftermiddagen har det dock snöat på riktigt! Mycket snö, som dessutom stannar på marken :D. Så för en stund sen kastade jag ut kanske 20 matpluttar (vi har fortfarande kvar lite från hans Eukanuba puppy-foder) i snön och lät honom söka. Det höll honom sysselsatt ett bra tag :). Sen när han kom in igen och var torkad och gosig så fick han ett ben, och jag testade hund-massage! Ingen hit, han verkade bara bli rastlös, hehe :P. Så det fick bli en sedvanlig omgång med kli på magen, och då somnade han minsann! Så nu ligger han o sussar i soffan :). Himla mysigt med lördag, det tycker vi båda!
Puss o hej, här kommer dagens bilder! Imorrn kommer det förhoppningsvis en bombning av snöbilder!

Från promenaden!




Efter mag-kliet!




Kommentarer
Postat av: Hannah - littlebridtoldme

Att vara ute och gå i lagom mycket snö kan vara bland det bästa som finns :)

2011-12-17 @ 18:29:22
URL: http://littlebirdtoldme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0