Sixten ska ha mjukt under huvet

Det har inte blivit några inlägg denna helg, eftersom jag har varit hos pappa och Sixten inte hängde med! Men idag har jag varit med Sixten iallafall :). Vi gick ut på en blåsig promenad idag vid 13.30 ungefär, vi hade superduperkuligt! Dels så skvallrade vi lite på fåglar, en hund och en katt (det går suveränt nu!) och sen löstränade vi lite. Jag släppte kopplet helt enkelt och gick kors och tvärs, och stannade och sprang iväg och gömde mig och höll på. Sixten var mig hack i häl hela tiden :). Sedan hoppade vi upp lite på stenar och så, men såna saker gör vi varje dag ;). Sen när vi kom till skogen rusade vi runt och jagade och "tränade" inkallning (d.v.s. jag ropade HIT när han sprang mot mig självmant, som när han var en liten valp ♥). Nu på kvällen har han fått fullt upp med att leka med yrvädret här i huset (Sebastian) och även försökt hänga med när jag dansat runt på vardagsrumsgolvet ;o). Så nu ligger han utslagen i soffan, med en huvudkudde!

Han är så rolig, våran lilla älskling. Han brukar ofta hålla ett gosedjur i munnen som han använder för att putta runt en tennisboll med! Dessutom älskar han att bära pinnar. När vi går i skogen håller han gärna en alldelses för stor pinne i munnen, och ser riktigt stolt ut dessutom! Älskar honom så mycket, tror bara en hundägare kan förstå kärleken jag känner när jag tittar på honom. Världens bästa vovve ♥




Kommentarer
Postat av: Stina

Vet hur du känner <3 Ibland kan jag gå omkring när vi är ute och le asmycket åt något Koff gör och känna att han är helt underbar, och så tänker jag att andra lär ju tycka att han är helt knäpp, som när han tar en enorm pinne och kutar omkring helt hysteriskt

2011-12-03 @ 22:53:54
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0