Snöpulsande

Shoo :D. Idag har varit en mysig dag! Vi vaknade 08.30 och då släppte jag ut en sprallig Sixten på tomten. Där racade han runt en stund medans matte satt på trappan och åt frukost. Vid lunch gick vi ut på en långpromenad. Jag hade för en gångs skull täckbyxor på mig! Så nu kunda jag också leka i snön ;). Vi gick ut på stora fälten som vi var på i höstas (har inte velat gå dit sen dess p.g.a leran) och där fick han springa lös ca 30 minuter. Det gick bra, vi tränade inget speciellt. Lite inkallning och stanna kvar bara :). Och så brottning förstås! Resterande 40 minuter gick vi i koppel, halvt på trottoarer, halvt i skogen. Sen när vi kom hem släppte jag honom på tomten - då ville han plötsligt inte springa. Jag satte mig på trappan och väntade, men han satt bara där på uppfarten och stirrade på mig som om jag var dum i huvudet. Så då sket vi i tomten och gick in :P.

Och nu har han sovit i en timme! Om en halvtimme typ ska vi gå och hämta lillebror på dagis, det blir en kort promenad eftersom dagiset ligger precis bakom huset x). Men han får kissa av sig iallafall.
Och ikväll ska jag sova hos pappa men då får Sixten stanna här hos mamma! Hon är ju ledig imorrn :).

Puss och kram!  


Här gick vi idag!


Råttjakt!










Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: JAg antar att det är du som skrev kommentaren till mitt inlägg "Skogen" för du glömde fylla i namn ;D



Haha, jag förstår det jag är jätteglad över "min" skog :))



Pelle reagerar inte alls på vilt, biland så tittar han nyfiket på råddjur, men han sticker inte efter så man kan ha honom lös även om det finns råddjur 100 meter bort :)

2011-12-22 @ 16:33:43
URL: http://teampaw.se/
Postat av: P.S Hundar

Roligt med snö, här önskar vi oss mer dock! :D

2011-12-22 @ 16:50:45
URL: http://pshundar.se
Postat av: Sofia

Hans sele är ju hur söt som helst!

2011-12-22 @ 17:19:30
URL: http://milinova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0