Tråk...

Jag har tråkigt, och jag saknar Sixten :(. Pappa skulle jobba över någon timme idag så jag sitter här och har skittråkigt. Tänkte därför skriva ett onödigt blogginlägg :). Denna gång handlar det om vad jag ska lära Sixten på jullovet!



Nu är det ju jullov och jag har maaassor av tid till Sixten :D. Så efter julhelgen nu har jag några saker som jag har planerat att jag ska försöka lära Sixten:

- Gå och lägg dig
- Backa (100%)
- Slalom mellan benen (100%)

Sen kommer vi ju träna på vanliga saker (fotgående, inkallning, stanna kvar, följsamhet, apport osv). Sen kommer vi leka mycket :D. Och gå långpromenader.. Så himla perfekt med lov, då kan man ju tajma promenaderna på ett annat sätt. Man kan gå ut en låångpromenad vid den tiden då det är ljust, vilket även är samma tid som det knappt är några ute. Sen kan man gå ut vid den tiden man vet att ALLA är ute med hunden, i skvallerträningssyfte. När man går i skolan går man alla promenader utom lunchpromenaden i mörker, iallafall vid denna årstid. Dessutom kan man knappast tajma när man ska gå ut och så, man går ju ut när man vaknar, när man slutar skolan osv.

Shit vad jag babblar. Jaja, ni som orkat läsa er ända hit, grattis! Nu ska jag lämna er ifred. PUSS!


Så himla söt! Sixten 9,5 veckor ♥

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Nje, jag uppfattar inte lagotton som en jaktintresserad ras, min "uppfödare" har alla sina hundar lösa i skogen och de har inget viltintresse alls :)



Måste bara tillägga att jag dog lite när jag såg den där bilden på Sixten, såå sööt :D

2011-12-22 @ 17:54:28
URL: http://teampaw.se/
Postat av: maja o zoro

söt sixten är :) hur gammal är han?

lycka till med beteendena du tänkt lära honom under lovet :)

2011-12-22 @ 20:56:26
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0