Torsdag 15/12

Hejhej :). Nu har jag snackat med mamma och hon har lovat att köpa nötblod nästa gång hon handlar. Jag vill nämligen prova på viltspår! Tänker inte tävla eller satsa så, utan mer som en kul aktivering :). Får se om jag lyckas få tag på en rådjursklöv, annars så gör det nog inte supermycket om man lägger ett stort hundben eller ett grisöra på slutet. Eller? (frågan riktad till Stina!) Men vilket fall så tänkte jag testa på jullovet :D.
Idag så har vi gått vanliga promenader, vanlig aktivering. Vi tränade stanna kvar ganska mycket på långprommisen, han börjar bli riktigt lovande på detta nu :D. Sen tränade vi skvaller (2 hundar mötte vi, båda gick jättebra! Vi kan fortfarande inte passera gående och behålla fokus, men han sitter stilla och har ögonkontakt med mig trots att en hund går förbi 1 meter bort!
Sen tränade vi väl inkallning, litte sitt/ligg under gång och så. Och när vi kom hem klickertränade vi en stund, jag försöka lära in "rulla runt" igen, ett trick som Sixten varkar ha glömt! Det gick helt okej..
Puss o hej!

Imorse på promenaden:




Kommentarer
Postat av: Stina

Nädå det gör inget om du lägger något annat i slutet ;) Risken finns ju att de inte tycker det blir lika kul dock, för att hitta en klöv är ju såklart lite extra spännande!

2011-12-16 @ 19:03:03
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0