Nu firar vi lovet!

Idag när jag kom hem, 12.30 gick jag och Sixten ut på en låångpromenad :). 1,5 timme var vi ute! Vi gick igenom ett par gamla hästhagar, där släppte jag faktsikt honom lös på första gången på flera månader! Jag släpper ju iochförsig ofta kopplet i marken när vi är i t.ex. skogen, så att han får springa och nosa och så, men det är ju inte riktigt samma sak! Det gick iallafall jättebra :). Han fick rejäl konditionsträning när han pulsade genom den höga snön! Snön är egentligen inte så hög, men iochmed att det är högt gräs under så blir det mycket pulsande ändå.

Han sprang av sig ordentligt, men höll sig alltid nära mig! När vi kom lite för långt ifrån varandra såg han till att avståndet blev mindre igen :). Vi tränade lite godissök där på fältet, och även inkallning (men det blir det ju "automatiskt" när man kallar in). Resten av promenaden tränade vi lite stanna kvar och stanna. Han är jättebra på kommandona "upp" och "hopp" nu! Använder ju båda kommandona ganska ofta under promenaderna, när han ska hoppa över grenar, eller upp på stenar.

När vi kom hem släppte jag honom på tomten en stund (10 min kanske) och han racade som en galning! Speciellt på de ställen där snön var orörd, där sprang han runt runt runt! När han sen kom in och var duschad (snön fastnar ju i klumpar överallt..) somnade han som en stock :). För övrigt så har jag borstat igenom hans päls och även borstat gaddarna! Tandstenen är knappt befintlig längre :D.

Nu ska jag surfa lite på olika hundforum (www.vovve.net och www.hundar.ifokus.se. iFokus är så himla mycket trevligare!) och sen ska jag och Sixten gå kvällspromenaden! Puss o hej :)
















Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Haha jasså ? :D Kan tänka mig att flera lurviga hundar smalar på sig snöklumar ;)



Och ja, visst är hudar.ifokus myycket trevigare! Man vågar ju knappt öppna sin mun inne på vovve :o

2011-12-21 @ 22:07:51
URL: http://teampaw.se/
Postat av: Lovisa

Vad väger den lilla lurvtussen nu? :D

2011-12-29 @ 18:26:34
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0