Vardagsaktivering

Tjaa! Idag har ju Sirre som sagt varit hemma hos pappa = han har inte behövt vara ensam :). Cattis (pappas flickvän) och hennes hund Nixon är ju här! Enligt Cattis har det gått bra hela dagen, och även när jag har varit här på eftermiddagen. Förut sprang Sixten runt och terroriserade Nixon heeela tiden ("bäst att utnyttja tiden man får med hundkompisen, man vet ju aldrig när man måste gå hem till mamma igen liksom!") men det verkar inte vara lika mycket nu :). Nixon verkar tollerera lite mer och Sixten verkar kunna ta det lite lugnare större delen av dagen!
Idag på långpromenaden mötte vi 3 hundar (2 stycken var iof på andra sidan gatan) och skvallerträningen gick jättebra på alla :D. Dock var den enda som gick på samma trottoar som vi en hund som Sixten har fått leka med ett par gånger, så det blev extra svårt att få honom koncentrerad då. Men det gick ;D.
Dessutom klickertränade vi lite på olika saker (gå fot, vacker tass på min fot istället för hand, slalom mellan benen m.m.) och så fick han söka efter några godisbitar i diket! Och som vanligt blev det en del stock-balansering och sten-hoppning :). Numera hoppar Sixten frivilligt upp på stenarna bara jag gör en ansats till att peka på dem ^^. En annan kul grej jag prövade var slalom i ett cykelställ! Jag gick som slalom fast över cykelstället, medans Sixten samtidigt gick slalom mellan pinnarna under stället. Han fattade jättesnabbt och efter ett varv sprang han glatt slalom utan att jag behövde gå slalom över :DD. Han e så duktig, min lille älsklingpälskling ♥
Puss och Kram!

Här är en bild som Cattis fotade idag :). Nixon är blandning mellan Chinese Crested och Yorkshire Terrier!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis på namnsdagen Sixten!! :D

2011-12-14 @ 23:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0