Veckan som gått...

Drar igenom det ni missat lite snabbt!

På julafton var Sixten med mammas släkt, han skötte sig superbra! Tuggade på sitt gigantiska oxhuds-ben som han fick i julklapp :). Sen på juldagen, när vi hade "mini-julafton" hos mormor & morfar (jag och Sofie var ju med pappas släkt på julafton) var han lika lugn :). Då hade han även ett gulligt rött band på sig!







Måndagen & Tisdagen blev det inte särskilt aktvt. Vi gick vanliga promenader (studerade Dagmars verk..) och aktiveringen bestod av klickerträningen samt godis-sök på tomten. Inte särskilt mycket alltså. Men på Onsdagen gjorde vi minsann en utflykt! Medans mamma var och handlade var Sebastian, Sixten och jag på en liten djurpark som finns i centrum (med åsnor, getter, grisar och kaniner typ). Det blev mycket bra miljö och passivitets-träning för Sixten! Efter en stund där gick vi till centrumets rastgård där han fick springa lös. En liten tibetansk spaniel gick förbi så då blev det skvallerträning på den också. Dock misstänker jag att den löpte för när vi gick ifrån rastgården var Sixten helt uppslukad av doften som hunden hade lämnat efter sig. Så som han brukar bli när vi korsar ett löptik-spår..

Och idag, Torsdag, har vi gjort ännu en utflykt! Till Kungens kurva denna gång. Sea hund & katt har ju flyttat till en jättestor hall, det är jättefräsch och uppordnat nu! Så vi köpte en del grejer, ny sele bl.a. Den gamla börjar bli för liten nämligen. O nu har vi bara slappat, vi kom hem för någon timme sen.







Måste bara säga att det har blivit väldigt mycket skvallerträning denna vecka - det går suuperbra :D! Han skvallrar självmant när vi ser en hund på långt håll (15-20 meter minst) men om den är närmara (närmare än 10 meter typ) så får jag stanna och sätta ner honom. Om vi försöker skvallra på närmare håll under gång blir han bara stissig och dragig, så jag tänker inte gå för snabbt fram!

Det var det :). Hoppas jag får tillbaka min dator snart.. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0