Attans bananer...

Imorse på promenaden gick det skitbra, lika bra som igår! Han stannade bara för att nosa lite, och när jag sa "Sixten, kom!" så kom han glatt hoppande! När hundar och människor gick förbi sa jag bara: "Sixten, kom!" och då gick han fint bredvid mig utan att bry sig om dom passerande personerna. Men nu på lunchpromenaden var han sitt gamla jag igen! Han sket i mig, och stannade hela tiden och bara satt och stirrade! Han brydde sig inte ett piss i att jag sa "Sixten, kom!" och det kändes så himla hemskt att få dra i koppelt vissa gånger bara för att han inte ville gå! Ändå stannade jag flera gånger och lekte, tränade och hade kul så att promenaden inte skulle vara tråkig, plus att han fick vara lös i skogen och springa väldigt mycket! Varför blev det såhär helt plötsligt? Jag trodde jag hade tränat bort det, men nu verkar han ha glömt allt! Sjukt frustrerande! Jag kan ju inte ta långpromenader nu, för en 10-minutersrunda blir ju en 30-minutersrunda! Visst, jag kommer fortsätta träna från början men vem vet hur länge det kommer hålla? Han fick ju återfall idag så det kanske händer igen om 1 vecka, och så måste jag börja om från början igen? Som sagt - otroligt frustrerande!

Ska kolla på "It's me or the dog" nu, önska mig lycka till med koppelproblemen!


Kommentarer
Postat av: Stina

Usch då! Men de kan ju vara lite sådär i den åldern, det släpper nog om du bara är tålmodig och konsekvent i det du gör :)

2011-07-12 @ 16:46:07
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: mamma

han är envis men fortsätt som du gjort så kommer det nog.Snart har jag semester så kan vi hjälpas åt. Kram

2011-07-12 @ 19:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0