Fästing-attack!

Sen Sixten kom hit för 7 veckor sen (har det gått så lång tid?!) så har han fått ett åtal fästingar. Många har vi fångat innan dom har satt sig till rätta, men vissa har varit ganska fyllda med blod! Usch dom är så äckliga, jävla parasiter... Skitsamma, jag läste Stinas blogg och där har hon skrivit om vad hon använder för fästingmedel till sin valp Koff. Hon ger honom en öljäst-tablett och en tesked laxolja om dagen om jag minns rätt, och detta är tydligen helt giftfritt och ofarligt! Precis som jag så gillar hon inte dom här gifterna och kemiska halsbanden som folk tar på sina hundar. Jag menar, det står ju att fiskar dör i vattnet och hunden badar med ett sånt där fästinghalsband. Men hur hälsosamt kan detta vara för hunden då!? Ne, sånt gillar jag inte! Så snart får vi väl kanske fixa något giftfritt fästingmedel till lillplutten, jobbigt att plocka fästingar varannan dag!

Puss o tack - fästingattack!





Jag vågade inte ta någon av bilderna på riktiga fästingar, blev för rädd...

Kommentarer
Postat av: Stina

Ja det kan nog vara klokt att ha någon form av skydd! Finns ju bärnstenshalsband också men att jag inte har det till Koff är för att jag läst att det inte funkar så bra på hundar med mycket päls, som med korthåriga hundar. Och ja än så länge har han inte fått någon fästing iallafall, sen om det är tur bara eller om det beror på det han får vet jag inte!

2011-07-16 @ 00:26:57
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0