Hard work

Idag har man inte sett en skymt av himlen! D.v.s, det har varit molnigt hela dagen! Perfekt träningsväder :D. Så vi har varit på många promenader och även tränat en del! Han är jätteduktig på "stanna" nu! Jag säger "sitt" och "stanna" och backar sen 10-20 meter. Sen står jag och räknar tyst till 10 medans jag tittar honom i ögonen. Jag ser på honom att han fattar vad "stanna" betyder för han liksom rycker till och vill verkligen springa till mig, men vet att han måste vänta på signal. Så efter 10 sekunder ropar jag: "Sixten, kom!" och så kommer han rusande som en galen tjur! Det är jättekul att träna när han är så lättlärd :D.

Sen tränade vi lite kommandon också, det går asbra. Sitt, ligg och tass sitter ju som sagt skitbra nu :). "Sök" funkar också, jag gömmer lite godisar, kastar ut en del i gräset, och säger "sök"! Då sätter han direkt näsan mot marken och börjar arbeta, haha! Nej men "skämt åsido", det lär bli mycket liknande träning i veckan + ensamhetsträning! Tänkte också ta med han till "den stora vägen" och bara sitta och titta på bilar så att han vänjer sig!

Innan jag går måste jag bara få berätta en grej! Idag när jag och mamma satt på verandan med Sixten så satte han sig plötsligt vid grinden (som leder ut till tomten) och började gnälla! Jippiiii!!! 3:e gången nånsin som han säger till när han behöver kissa :D. Skitstolt matte hära, han är liksom bara 3,5 månader!

Nu ska jag gå! PUSS!






Kommentarer
Postat av: karin isaksson

Han är ju för duktig den lilla krabaten !Han får gärna forts.att vara bra på att tala om när han "behöver" även här nere!Kommer säkert gå bra1Kram

2011-07-03 @ 21:53:35
Postat av: Stina

Haha vad duktig han är! Supersöt är han också!

2011-07-04 @ 13:26:24
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0