Hundgodis!

Idag har jag gjort eget hundgodis för första gången! Läste i Klickerboken att det är bra att ha olika sorters godis när man tränar, så att hunden aldrig vet vad den får. Så då tänkte jag, han har ju sitt köpta hundgodis, han gillar ost, han gillar morötter, torrfoder kan man ju ta och så kan jag göra eget godis :D. Så jag tog en blodpudding, skar i små tärningar, och satte in i ugnen! Två fulla plåtar blev det, ska ta ut dom 15.30 :). Bild kommer sen, här är "receptet":

Torkad blodpudding:
Skär blodpuddingen i små bitar och lägg dem i en form med bakplåtspapper. Torka sedan blodpuddingen i ugnen på låg värme (ca 100 grader). Du kan torka från ca 30 minuter till ett par timmar beroende på hur torrt du vill ha ditt godis. Förvaras i påsar, en helt genomtorkad blodpudding behöver inte förvaras i kylskåp.

Hoppas han gillar det :). En annan gång ska jag testa att göra hundpannkaka, receptet får ni då!

Kommentarer
Postat av: karin isaksson

J avi får se vilket godis som är mest poplärt o fixa det här

2011-07-10 @ 21:15:37
Postat av: Therese

Blir blodpuddingen spröd om man torkar den helt eller blir den väldigt hård? Vet du hur länge man kan förvara helt torkad blodpudding? :) Hälsn www.lobelia.bloggplatsen.se

2011-08-23 @ 12:08:36
URL: http://www.doggiebows.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0