Hundliv

Ibland när Sixten ligger och sover i mitt knä tåras ögonen. När jag ser framför mig vilka härliga 15 år (typ) vi har framför oss. Allt med hund är härligt! Älskar allt! Kan inte förstå mig på människor som tänker: "att gå promenader varje dag är uppoffringen man får göra om man ska ha hund!". Uppoffring? Huh? Jag älskar att gå promenader med hunden, speciellt långpromenader! Visst är det inte superkul när regnet piskar och man är blöt inpå kroppen, men såna saker vägs så upp så otroligt mycket av dom bra stunderna! Och när jag tänker efter har regn-promenaderna hittills inte rört med ett dyft! Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder!

Och det bra med hund är ju som sagt inte bara att man har en vän för livet samt en kelig soff-kompis. Nej, 50% av det roliga sitter ju i aktivering och träning! Jag lägger gärna ner 1-2 timmar om dagen på att aktivera Sixten när han blir stor sen, älskar att se honom utvecklas och det är otroligt upplyftande att han vill lära sig! Ååh, nu får jag tårar i ögonen igen.. Älskar min lilla hund! Vad skulle jag inte göra för honom? Min valp, min bebis, min bästa vän ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0