Inget regn stoppar oss!

Trots det oupphörliga regnet idag så har vi inte suttit inne och kurat! Nehe du, vi har varit ute på flera promenader, varit och handlat och även fiskat krabbor. Sixten har fått sin första dusch! Jag ska berätta lite mer utförligt om dagen:

Jag väcktes klockan 11 av att mamma ville ha hjälp med att plocka en fästing från Sixtens nos, stackarn. Vi passade på när han låg och sov, lite taskigt kanske, men då fattade han inte riktigt vad som hände. Så det gick väl bra. Sen fixade vi oss och gick iväg till Konsum för att inhandla lite saker. Men jag stannade utanför med Siggesixten, han får ju inte följa med in :). Det var lite jobbigt att gå med honom i regnet, dels för att han ibland inte ville gå just p.g.a regnskurarna i ansiktet och dels för att allt doftade 10 gånger mer så han var tvungen att stanna och nosa på varenda liten fläck -.-.

Men lite senare sen gick vi iväg och fiskade krabbor! Mamma, mormor och Sebbe gick i förväg - jag ville inte skynda på Sixten för då gör man bara att han går ännu långsammare. Så jag gick i hans takt och det gick bra, han stannade inte alls mycket (förutom några enstaka gånger då regnet blåste som spikar i ansiktet, då ville han hellre vända hemåt). När vi kom fram till badberget blev han lite förundrad över krabborna, sedan kissade han på stranden och blev allmänt skitig. Han hade sand över hela magen och benen, och han blev inte renare av att galoppera i slammet som finns i vattenbrynet...
Så när vi kom hem (han hade betydligt mer bråttom på hemvägen) fick Sixten uppleva sitt livs första dusch! Det gick snabbt - typ 1 minut - och i början slingrade han sig och var lite oroligt, men mot slutet stod han stilla :). Och ja, sen har vi inte gjort mera! Han har nu börjat hoppa upp i fåtöljerna här för att sova, dom är betydligt lägre än soffan där hemma!

Så imorgon ska det inte regna hela dagen, då ska jag gå till fotbollsplanen och träna med Sigge :). Puss!


Trött efter en dag med nya intryck somnade han pladask på sin filt :')

Kommentarer
Postat av: mamma

han är så fin våran lilla söta hund :)

2011-07-17 @ 21:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0