Klickerträningen har börjat

Nu äre så att jag är en mycket glömsk tant. Jag glömde att hämta klickern vid 14 igår så pappa ringde vid halv sex och undrade om jag hade hämtat den! Woopsie! Så jag cyklade dit och hämtade klickern, godishållaren, bajspåsarna och godiset som Cattis hade fixat åt mig :). Hann ju inte träna något igår eftersom jag och Lollo hade Harry Potter-kväll, men idag har jag tränat en del! Eller ja, jag har börjat klicka in honom. Tror inte att det kommer ta så lång tid faktiskt. Har redan börjat säga "sitt" och "ligg" och krävt ögonkontakt, varpå jag har klickat och gett belöning, och detta har inte varit några svårigheter alls han verkar fatta vad "klick" betyder! Senare kanske jag tar ut honom på tomten och provar lite inkallning + klick? Får se hur det går :).

Annars så.. Ja det är typ det vi ska göra idag! Det är hyfsat väder - 20 grader och ganska molnigt typ. Fast just det, när mamma kommer hem från jobbet ska vi åka och trimma Sixten för första gången! Spännande spännande :D. Det är valp-pälsen som ska bort. Får se hur han sköter sig, han står ju fint när vi borstar honom iallafall.
Och när han vaknar sen ska väl jag ta en tur med kammen och en bommulspad för att rengöra hans öron!

Puss o kram hundbanan! Bilder på klicker och mera kommer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0