Koppelkrångel

God kväll tuffingar! Idag har jag varit på bibblan och lämnat hundtidningarna samt lånat dom hundtidningarna som jag inte lånade förra gången! Så nu har jag ännu mer läsning :D. Allt har gått bra med Sixten, vi tränade lite på "rulla" och inkallning :). Men en grej går inte bra! Dom senaste 2 veckorna har han börjat krångla jättemycket under promenaderna, och stannar hela tiden och antingen nosar på allt eller bara sätter sig ner. Vill inte dra i kopplet men när han inte lyssnar och man har lockat och pockat i 5 minuter så orkar man inte, då blir koppel-draget sista utvägen tyvärr :(. Men jag fattar inte varför han har börjat stanna! Stannandet gör att 10-minuterspromenaderna tar 30 minuter! Superfrustrerande, någon som har några förslag på hur man får honom att gå som en normal jycke?! Jag menar, fram tills för ett par veckor sen gick han ju jättebra! Men när jag får hem min klicker ska jag börja klickerträna (klicka+godis när han går fint o.s.v) - då kanske jag får bukt med problemet!

See you fellas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0