Kottis!!

Hejhej! Idag har vi upptäckt att vi har en liten igelkott i våran fläderbuske! Ser ut att vara en unge, tänk om stackarens mamma blivit påkörd :'(? Iallafall, detta är lite kul men samtidigt jobbigt för om vi har Sixten lös rusar han dit för att typ äta upp den. Han har ju lite jakt i sig, så det är inte helt omöjligt att han skulle hugga till om han fick chansen. Men vi hoppas att Kottis som vi döpt honom till är borta imorgon, annars får vi klura ut ett sätt att få bort honom från våran tomt..

Idag har vi tränat lite inkallning och lite trix som ni ser på videon jag publicerade förut :). Snart ska vi ge oss ut på kvällspromenad i skogen och ha honom lös om det inte är några hundar i närheten! Hoppas det går lika bra som det alltid har gjort :). Dom sista gångerna jag hade honom lös i skogen innan fjällbacka märkte jag att han våga ge sig iväg lite mer än vad han gjorde i början. Men så länge han kommer när jag ropar (och det har han gjort hittills!) så är det okej med mig! Grejen med att ha honom lös är ju för att han ska få röra sig mer än när han är kopplad och på mer frihet att göra lite vad han vill så att säga :).

Puss o kram nu ska jag gå!


Kommentarer
Postat av: Linda

Det var länge sedan jag såg en kotte! Tror du inte att hunden backar för Kottis?

2011-07-27 @ 18:37:38
URL: http://lindasblogg1.blogspot.com/
Postat av: Anonym

En sån liten gullig en Förstår att Sixten är intresserad

2011-07-29 @ 09:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0