Kvällsträning

Halli hallå! Nu tänkte jag skriva lite om kvällsprommisen som jag och Sixten gick. Jo, vi tänkte gå en långpromenad och stanna på Fjällbacka Dagis för där är det inhägnat, då tänkte jag släppa honom lös och träna lite. Men se det gick inte alls. För när jag skulle gå in dit så kom plötsligt en skummis och gick in på gården före mig, aldrig i livet att jag tänkte följa efter honom in! Sixten är ju inte mycket till försvar om man säger så ;). Så vi gick förbi dagiset istället, tog en liten omväg och kom till konsum. Där utanför finns nämligen en gigantisk gräsplätt, så där stannade vi! Jag kunde förstås inte släppa honom lös och träna inkallning eftersom bilvägen låg precis bredvid, men jag kunde träna lite trix :). "Rulla" funkar skitbra nu, om man säger "Ligg" innan :). Och "Två ben" funkar också men han kan fortfarande inte stå upp någon längre stund. Det gick även superbra att träna trots att bilarna susade förbi och en galen hund gick över gräset! Stolt man blir över sin lilla valp :'). Han är ju så liten, och jag tänkte ju liksom i början: "Jag får passa på att börja träna honom lite smått nu så att han lär sig grunderna, nu medans han är lättlärd!" men jag kunde aldrig tro att han skulle lära sig så mycket, och så snabbt!
Så som jag sa, jag är jättestolt och så klart glad över min älskade lilla valp!

Nu vill jag inte att det ska låta som om jag tränar han till döds, bara sen vi kom till Fjällbacka har jag tränat kanske 3 gånger, 3 minuter per gång. Och hemme i Stockholm tränade jag inte heller så ofta, nån gång varannan dag och då bara ett par minuter per tillfälle. Så han är allt annat än överstimulerad :). Just nu ligger han och sover i soffan ;P. Har inga nya bilder, ni får överleva med en lite äldre! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0