Måndag = Lyckodag!

Hej hej och go' måndagkväll! Idag har det varit ganska fullt upp. Vi började dagen med att åka iväg till Munkedal och skulle köpa lite saker. Sixten fick vara ensam, bra träning för honom! Iallafall vi gjorde lite kuliga saker där (läs om det på http://pinnelinn.blogg.se) och sen kom vi hem vid tolv-tiden. Då gick vi iväg med Sixten till fotbollsplanen vid Fjällbackaskolan! Sebbe spelade fotboll medans jag och mamma tränade lite inkallning med Sixten. Det gick suveränt trots att Sebbe dunkade boll bredvid oss! Sedan skulle mamma spela med Sebbe så jag gick iväg till en gräsplätt och tränade trix. Jag körde "två ben" och han kan nu stå på två ben, men inte någon längre stund. Utan så fort han kommer upp stående får han klick och godis, annars hinner han ramla!

Men ja, sen blev det för varmt för lilla Sigge så vi fick gå hem och då låg han i skuggan på baksidan och lapade vatten medans vi satt och fikade :). Och ja, sen har vi gått lite promenader och så. Kvällspromenaden var nog den bästa promenaden jag har gått med honom här i Fjällis! Han stannade inte en enda gång, inte ens för att nosa! Och om han skulle nosa (han gjorde det väl nån gång) så lyssnade han direkt när jag sa "kom!". Och när vi gick förbi människor så viftade han lite på svansen men han försökte inte ens gå fram och hälsa! Jättekul när det går så bra utan klicker eller godis :D. Så idag är en lyckligt dag! Puss puss vi höres!










Kommentarer
Postat av: Stina

Duktig kille!

2011-07-18 @ 22:48:28
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0