Sixtens första dag på stranden

Idag var Sixtens första dag på stranden! Vi hade med ett parasoll, vatten+skål, leksak, Sixtens lunch och lite godis. Så han låg i skuggan och drack, sov och slappade! Allt gick jättebra, det var massa hundar där och han blev inte alls så galen som jag förutspått, för det mesta brydde han sig inte ens! Och det var skönt att se att han kunde slappna av trots allt stoj och stim :). Dock tyckte jag synd om vissa av dom andra hundarna! En svart cocker spaniel satt fastbunden vid en stor björk mitt i solen, utan vatten! Dessutom var kopplet så tajt knutet att den inte kunde röra sig någonstans! Man ville nästan gå fram och släppa den, knyta den vid en skuggigare plats och ge den vatten. Tur att våran Sixten slapp ligga och flämta iallafall :).

Men till skillnad från mig badade Sixten inget, hans ras har ju problem med hudeksem och så, så vi ska undvika att han badar. Men han hade det rätt skönt ändå :). Ímorrn vet jag inte vad vi ska göra, men på Måndag får jag min klicker! Yääy då ska vi träna för fullt! Tror verkligen att både inkallning och koppelgång kan bli bra med hjälp av klickern! Har lånat en bok "klickerträning för nybörjare" som är jättebra!

Puss och ha en trevlig lördagkväll!



Zznark...






Och så avslutar vi med en ego-bild på självaste Matte :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0