20 Juni - En vanlig dag med valp!

Hallå hallå! Matte här :). Idag har vi tagit det relativt lugnt, inte så mycket träning. Sätter igång mera imorgon när det ska bli bättre väder!
Vi vaknade ovanligt sent imorse, Sixten väckte mig klockan 9 (!!!) genom att nafsa mig lite i näsan. Så en sömnig matte och en leksugen hundvalp gav sig ut på morgonpromenaden ut i skogen, så att grannarna slapp se mig. Vi gick inte så jättelångt, Sixten ville mycket hellre busa hemma på mattan än traska runt i blött gräs!
Så efter ca 10 minuter gick vi hemåt. Den obligatoriska tasstorkningen måste vi nog jobba på, dock. Det är inte det att Sixten har något emot att bli torkad, han blir bara oerhört sprallig när man torkar honom! Han snor runt och jagar handduken och vill leka dragkamp och jag vet inte vad! Men det blir nog bra ska ni se ;).

Fram till lunch hände inget speciellt, vi lekte lite, sov lite, kelade i soffan. Men sedan, innan lunch, vart det kul! Då var det dags för lite träning! Inkallningen tränar man ju hela tiden, varje gång man måste ropa på Sixten liksom, så det var inte det jag skulle träna. Nej, nu skulle vi finslipa "stanna"! Han kan stanna om han vill, man får passa på att träna när han inte är som mest upp-busad. Jag tränar "stanna" på det sättet att jag håller en hand mot hans bröstkorg, säger "stanna" och rullar/kastar iväg en boll. Sen släpper jag och 9 gånger av 10 sitter han faktiskt kvar och väntar på mitt "varsågod"! Grejen är den att jag vill kunna säga "stanna" utan att behöva hålla handen mot hans bröstkorg. Så det är det jag håller på att träna nu :).
Träningen gick hyfsat, sedan åt vi båda lunch, gick ut på en långpromenad runt kvarteret och sen dess har plutten sovit! Så snart vaknar han väl, då går vi ut på promenad och sen kanske vi tränar lite till!







Nu när bloggen är ny vill jag jättegärna att ni kommenterar vad ni vill läsa om här! Vill ni bara läsa om hur jag tränar honom, vill ni ha långa/korta inlägg, vill ni att jag ska skriva inläggen ur Sixtens perspektiv (som om det är Sixten som skriver alltså) eller vill ni kanske bara ha kortkorta inlägg med massor av bilder? Kom med idéer! ERAN ÖNSKAN ÄR MIN LAG :D!

Kommentarer
Postat av: Skantz

VIDEO MED SIXTEN!!!!

2011-06-20 @ 15:10:36
URL: http://sskantz.blogg.se/
Postat av: karin isaksson

Attveta hur träningen går till och hur det går och så bilder förstås Mao just som du gör!!

2011-06-20 @ 16:48:50
Postat av: Millan

OMG VAD SÖÖÖT!

2011-06-20 @ 18:14:36
URL: http://fookuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0