Mat vovven INTE får äta!

Här är några saker som är giftiga för våra fyrbenta vänner:

- Choklad! Mörk choklad kan t.o.m. vara dödlig!
- Rå äggvita! Äggula går dock bra, även tillagad äggvita
- Avokado! Innehåller ett för hundar giftigt ämne vid namn persin
- Rå broccoli! Är inte dödsfarligt, men bör helst ges kokt till hunden
- Rå insjöfisk! Tillagad fisk är okej
- Lök av alla sorter! Innehåller giftiga ämnen för hundar.
- Russin! Kan vara dödligt!
- Vindruvor! Kan vara dödligt!

Detta är några av alla saker som är giftiga för hundar! Vissa av dessa saker har jag läst i böcker/hundtidningar, vissa saker har jag alltid vetat och andra hittat på nätet. Svårt att säga vart allt kommer ifrån!

Haha vet inte varför jag skrev detta inlägg. Brist på nåt att göra antar jag! God natt.



                                      GIFTIG!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0