3 delar

Hej! Lördag idag, det betyder att jag inte har varit hemma på hela dagen. Men när jag kom hem, 17.00, gick jag såklart ut med min hund på en mysig promenad i höstmörkret :). Hade en leksak och lite godis med mig, o klickern såklart. Om man delar in promenad-tiden i 3 delar så såg det ut såhär:

Del 1: Jag föreställde mig att Sixten var lös och hade kopplet praktiskt taget släpandes i marken. Sixten gick bra och var mycket uppmärksam på var matte tog vägen, så jag lät honom arbeta lite (stanna, varsågod, gå fot, ögonkontakt m.m.).

Del 2: Jag lät Sixten slappna av lite, nosa och kolla runt lite. Han drog lite från och till..

Del 3: Jag började ställa krav på Sixten igen, och han gick återigen fint vid sidan med ögonen på mitt ansikte :). Vi såg en hund på avstånd, och när jag satte ner Sixten såg han direkt förväntansfullt på mig! Massa lek och lite godis också :). Sedan var det inga problem att gå vidare fast hunden fortfarande gick att se om man vände sig om!

Så jag är överlag nöjd över promenaden! Man kan ju inte begära att han ska ha kadaverdiciplin hela promenaden, så det gjorde inte så mycket att han drog lite då och då under "del 2". Även om jag strävar efter att han aldrig ska dra såklart...

Och nu har vi legat framför "Så mycket bättre" och myst i soffan sen klockan 20 :). Hej Puss!


Diss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0