Älskar dig Sixten ♥

Aah vad livet känns härligt just nu! Endast 3 veckor kvar av skolan, huset doftar pepparkakor & lussebullar, det är mörkt och mysigt och JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA HUND ♥. Han ligger här och sover i soffan, tätt tryckt intill mig emd huvudet i mitt knä :'). Dessutom är jag glad därför att han är så duktig! Idag var ju vi i centrum och tog oss en titt på rastgården där. Den var väldigt lerig (det har ju regnat en del) men annars var den bra, den var stor nog att hunden skulle kunna springa av sig och där fanns ett picknickbord och en papperskorg. Vi stannade där en kvart kanske, han var lös såklart. Inga andra hundar kom, så förutom att han fick springa av sig och vi lekte så tränade vi lite! Passade på att kalla in honom då och då, kan tvärvände mot mig varje gång :D. Har ju tränat väldigt mycket inkallning senaste veckorna, mest på koppelpromenaderna. Verkar som om det har gett resultat! Och våran lösträning (har ju tränat på att han ska ha koll på mej under promenaderna, med koppel på då) verkar också ha gett resultat. När vi kom mer än 10 meter ifrån varandra kom han rusande som ett skott och höll sig nära mig :D. Blir jätteglad när man märker att träningen funkat!

Dock hade promenaden en down-side också... Mötte först en hund på väg till rastgården, den skvallertränade vi på och allt var bra. Men sen när vi gick hem från rastgården var godiset slut, och då mötte vi såklart hundar hela tiden! Otur :(. Han skvallrade självmant först, men när han inte fick annan belöning än beröm och kel så sket han i det och ville fram till hunden istället :(. Jaja, får hoppas att det inte gjorde att han glömde allt vi har tränat på inom skvallerträningen..

Nu efter 1,5 timmes promenad, 15 minuters lek i rastgården, en dusch och mycket drickandes ligger Sixten helt utslagen! Hej hopp :)

På väg till rastgården!




Rastgården:












Full fart!




På väg hem igen :)

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Åh, jag vill också ha en rastgårf här, närmaste sådan är i en stad en bit bort! :(

2011-11-27 @ 17:18:55
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Måste bara säga att Sixten verkligen är snygg i sin sele :)

2011-11-27 @ 19:11:57
URL: http://teampaw.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0