Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund

Det finns ju otroligt många.. Men jag tar väl dethär ögonblicket, fastän jag redan berättat om det:

Jag skulle släppa upp Sixten på sista kvällskissen hemma hos pappa, trots att våran tomt där inte är ordentligt inhägnad.. Men Sixten hade ju aldrig försökt smita förut, så jag släppte ut honom. Det var sent så jag tänkte att inga människor eller hundar borde vara ute vid den tiden. Och så ändå kommer det två personer gående på gångvägen precis vid våran tomt. Först tittar Sixten bara efter de, men sedan skramlar den enda personen med sina nycklar, då får Sixten ett ryck och springer åt deras håll. Jag ropar snabbt "Sixten, hit!" trots att jag inte trodde att han skulle lyssna... Gissa om han tvärvände och rusade direkt tillbaka till mig! Vilken lycka, jag som hade trott att våran inkallning var värdelös! När vi kom in fick han massvis med godbitar kan jag lova :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0