Dag 14 – Det här älskar min hund

Att kampa! Sixten har ganska stort föremålsintresse, men framför allt har han stoor kamplust! Älskar att kampa med allt, gärna mattes halsduk när hon kommer in genom dörren också ^_^. Han kommer ofta själv med leksaker och vill kampa, vem kan säga nej då liksom :')? Inte jag! Men jag ser till att vara noga med att det är jag som bryter leken iallafall..

En annan grej han älskar är barn! Han blir som galen när han ser lekande barn, och av alla människor vi ser är det barnen han blir lyckligast över. Han vill leka och pussas och hoppa på de, lite för mycket ibland... Med det menar jag att han kanske inte förstår skillnaden på en 7åring och en 3åring, en 3åring kanske inte klarar av lika mycket bufflande som ett större barn menar jag...

Men puss o hej :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Härligt att han har stort föremålsintresse/stor kamplust. Det är det bästa som finns när man tränar hund! :) Sudden har överdrivet mycket av detta, haha. Men Chippen har jag faktiskt fått öva in det på, så du ska vara glad att han har det naturligt ;-)



Och du ska vara glad över att han gillar barn också. Chippen älskar dem - men blir lätt osäker runt dem. Sudden klarar inte barn nå bra alls tyvärr :/

2011-11-11 @ 14:08:37
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0