Dag 7 – Hundsport OCH Dag 8 - Har du och din hund tävlat?

Japp, eftersom jag missade ett par dagar och dessa frågor ger varsitt ganska kort svar så blandar jag dom :). Kan kort och gott säga att nej jag och Sixten har inte tävlat! Men vi planerar att tävla iallafall någon lägre klass i agility när han blir större :). Har redan börjat träna lite och vi ska gå kurs i vår. Men några större ambitioner har vi väl inte, har är ingen ultimat agilityhund med tanke på hans egensinnighet och "jag ska bara"-personlighet.. Men sen har nog inte jag heller dom rätt nerverna för att tävla på högre nivåer!

Andra sporter jag är intresserad av är utställning, rallylydnad och freestyle. Utställning kommer jag dock inte kunna tävla Sixten i, han har överbett :/. Vill nog inte tävla Sixten i varken rallylydnad eller freestyle, men kurser och träning kommer det definitivt bli!

Jahapp, det var det :). Chao!


Kommentarer
Postat av: Stina

Du har inte funderat på viltspår då? :)

2011-11-01 @ 22:31:17
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja, viltspår skulle kunna passa Sixten jättebra!



Kul att ni har planer att träna så mycket =) Och tävla agility ;D

2011-11-02 @ 19:22:37
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0