Det går bra nu :)

Tjaa :D. Idag har ju inte jag haft vårdnaden om Sixten så mycket, han har varit hos mamma som sagt :). Sofie tog prommisen imorse, jag tog lunchpromenaden och mamma tog eftermiddagspromenaden. Men när jag gick förbi mammas hus en sväng efter "jobbet" (jag praoar på dagis nu i 2 veckor) så gick jag ut en kvart igen med honom :). Hade inte med mig leksak, eftersom både mamma och Sofie hade haft det på sina senaste promenader, utan jag hade bara skinka. Det gick jättebra :DD! Jag har, förutom skvallerträningen, också börjat ha väldigt löshängande koppel, och bara styra Sixten med rösten och kroppspråket. Det blir ju lätt att man bara korrigerar och styr honom genom ett litet drag i kopplet, men han lyssnar mycket bättre när man gör på detta sätt! När man håller på med kopplet åt ett håll, så vill han genast gå åt motsatt håll "bara för att". Nu kanske inte hundar tänker riktigt så, men det verkar verkligen som det...

Iallafall, han blev mycket mer lyhörd och följsam nu när jag bara sa "Sixten kom här" istället för att jag stod och smådrog lite i kopplet när han stannade för att nosa eller så. Och när jag bad honom gå fort klarade han det jättelänge, annars brukar 10 meter ungefär vara max innan han tröttnar, nu tror jag att han höll en fin position i kanske 20 meter! Jättebra :). Och när vi kom hem busade vi jättemycket, Mamma, Sebbe, Sixten och jag ^_^. Han är så go', våran hund! Älskar honom fortfarande lite mer varje dag, även om det inte verkar möjligt.. Saknade honom faktiskt igår när jag skulle sova, trots att han brukar väcka mig några gånger varje natt ;).

Puss och kram hörrni :))


Endast 9 veckor gammal :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0