I'm in love!!

Hej :D. Idag har varit en seg men härlig dag! Vi vaknade tidigt, jag tog ut Sixten och lämnade honom sen hos pappa, och 08.15 åkte vi iväg. Efter ca 2,5 timmar kom vi fram till våran destination.. Kennel Min bästa vän :D. Det är en kennel som föder upp Finsk lapphund, och gissa vad? De planerar valpar till våren, och vi hoppas att vi får köpa en av de valparna!! Så idag hälsade vi på valparna som de har nu (valparna är 5 veckor) samt tiken som ska ha "våran" eventuella valp. Tiken, Aaya, var underbar! Hon kröp upp i ens knä när man gosade med henne, och hon var jättepussig och go', samtidigt som hon var pigg och aktiv. Innan vi åkte hem följde vi med på hundpromenad, och Aaya var superhärlig med massa energi, men hon stannade hela tiden och väntade in oss, och kollade så att hon aldrig kom för lång bort från sin matte. Hon var jättelyhörd och lyssnade jättebra på Ingela :).

I övrigt så blev både jag, mamma och Sofie helt förälskade i Aaya, och hela rasen Finsk lapphund. Den har ju verkat så perfekt när man läser om den, och att den skulle leva upp till alla ens förväntningar (och lite till!) kunde man ju inte ens drömma om.. Kan inte förstå att vi kommer ha en sån liten stor lurvboll om något år! Sixten kommer bli världens bästa storebror, det är jag säker på ♥.


Vackra Ayla (eller Aaya som hon kallas)


Så himla fin! Nästan en blandning mellan border collie och schäfer :)


Katla, som har valpar nu :)


Man dör ju ♥




Nallebjöörn!


Iiiih vad söta alla vappisar var! Ville stoppa en under jackan och springa därifrån, hihi ^^

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Åh vad roligt ! :D Finska lapphundar är ju bara för underbara :))

2011-11-06 @ 20:22:24
URL: http://teampaw.se
Postat av: Anonym

Kennel min bästa vän verkar jättebra :) Kollade själv efter valp därifrån när fina Katla hade sin förra kull, men dom valparna passade inte riktigt i tid med när jag kunde ta hem valp så då tog jag en annan vilket var dumt eftersom den valpen dog sedan......:(

2011-11-06 @ 21:59:04
Postat av: Rebecca

Oj! vad roligt att det kanske blir tillökning redan till våren/sommaren!



Finsk lapphund verkar vara en helt underbar ras, jag är helt förälskad i dem! Dock så kommer jag troligtvis aldrig skaffa en själv, de har inte den kapacitet till agilityn jag söker. Men skulle otroligt gärna vilja ha en!

2011-11-07 @ 18:07:09
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0