Lite allmänt om hundsport

Satt o funderade på vad jag egentligen vill göra med Sixten, och på vilken nivå..

Agility
Vill gå kurs i vår, men eftersom jag har rätt många viktigare kurser (se "Olika Kurser") som jag vill gå under 2012 så blir det nog ingen Agility-kurs förrän våren 2013. Det är ju faktiskt inte bråttom, och tills dess kan vi ju fortsätta träna hemma på tomten! Förhoppningsvis blir det nån gång någon (liten) tävling också. Kommer inte super-satsa på denna sport, det är bara för att jag vill ha kul med min hund :).

Spår
När Sixten är stor tänkte jag gå någon viltspårs-kurs. Personspår tyckte varken jag eller Sixten var sådär superkul, men viltspår kanske är roligare! Om vi fastnar för det så kanske vi fortsätter lägga något spår då och då här hemma också. Men inte tävling..

Tävlingslydnad
Kommer nog inte gå någon kurs i detta, för jag har verkligen inga höga ambitioner inom detta. Det är nog med sen när Sixten är stor och jag inte har något annat att träna som jag kanske försöker lära Sixten lydnadsklass 1, för aktiveringens skull (och för skojs skull).

Olika kurser
I vinter/vår ska jag gå en kurs i Hundmöten och förhoppningsvis även en kurs i Anti-jakt. Till sommaren/hösten 2012 kanske det blir en kurs i Följsamhet/Kontakt också. Och så nån gång under 2012/2013 ska jag väl gå en vardagslydnadskurs också, mest för skojs skull!

Ja, då vet ni det :)


Kommentarer
Postat av: Skantz

SV: haha det behöver vi inte berätta ;) <3

2011-11-28 @ 08:03:25
URL: http://sskantz.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Va kul! Hundmöten är alltid bra att träna på :)

2011-11-28 @ 10:11:06
URL: http://mathildashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0