Löptikar...

Idag skällde Sixten för första gången på en hund. Det var en border collie-tik som löpte som gick förbi 1 meter i från oss. När jag höll honom tillbaka för att lugna honom gnällde och skällde han jättemycket på tiken.. Blev helt chockad, han har ju aldrig skällt på en hund förut! Så det blev ju inte så mycket skvallerträning på den hunden...
Men annars går skvallerträningen verkligen framåt, häromdagen mötte vi den där strävhåriga schäferblandningen igen, det gick super! Vi gick med 5 meters mellanrum och Sixten skvallrade jättebra under gång! Alltså jag behövde inte stanna och sätta ner honom! Sen går det ju inte alltid så bra, men det märks ju att det går bättre o bättre :D.

O imorrn, om jag har lite tid över efter skolan och så, tänkte jag träna lite på slalom mellan benen med Sixten :D. Vi har ju inte gjort det på ett tag :O. Kan ju vara bra för Sixten att bli lite påmind ibland ;). Kanske filmer och visar er här på bloggen!

Puss och hej hörrrni :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul att det går framåt! Har ju börjat skvallra med Sudden nu :)

2011-11-29 @ 09:02:48
URL: http://www.sheltieliv.fotogarf24.se
Postat av: Lovisa

Vad duktig han är! Dustin skäller nästan jämt lite iaf ^^,



sv: Ja testa det, Sixten kommer säkert också gilla det! Fast dom brukar leta på marken innan dom förstår att dom får söka lite högre upp ;)

Säg gärna vad han tyckte o hur det gick sen! :D

2011-11-29 @ 18:41:02
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0