Lyckad promenad :))



Tjatja! Som vissa kanske vet har jag hållt på med skvallerträning förut, men jag gav upp nyligen eftersom det inte gav så stora resultat som det borde ha gett efter så lång tid. Då fattade jag att det antagligen var mitt fel, jag var väl slarvig eller gjorde på fel sätt. Så efter ett tips läste jag denna artikel och började enligt dom metoderna redan på dagens långpromenad. Vi mötte tyvärr inga hundar, men vi övade på människor, fåglar och liknande. Det gick suveränt :). Denhär metoden är enklare för mig också, det var så jobbigt att behöva hålla reda på hund, koppel, klicker och massa godisbitar hela tiden. Nu belönade jag med lite skinka eller en leksak, olika varje gång. När vi gick i skogen belönade jag även med en pinne, den tyckte han var skitkul!

Men i övrigt gick den långpromenaden super, han var varken seg eller stressad (han kan va på dessa humör då och då) utan gick i min takt, bredvid mig, i slakt koppel :). Och var lyhörd och duktig när jag ville gå vidare eller stanna eller så.

Nu ska han få ett litet tuggben, om ytterligare en stund ska han få mat (han åt frukost ganska sent idag) och sen ska vi gå ut en sväng! Pusseluskan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0