Skogsäventyr med buller o bång..

Usch ja.. Var ute på en riktig långis nu med Sixten (1,5 timme) och vi gick delvis i skogen, delvis i några stora hästhagar. Bara 15 minuter från vårt hus finns nämligen stoora fält och hästhagar där man kan promenera. Dock utan ro, för dessa fält ligger bara några minuter ifrån motorvägen och alla byggen som håller på runt omkring. Så där går man, i lugn och ro, och så störs man av bilarnas tutande och brusande, och tjuten och braken från lyftkranarna och lastbilarna.. Innan de började bygga så mycket här (det var väl 6-7 år sen?) så hade vi miltals med skog precis bakom husknuten! Dom där fälten utsträckte sig längre, och fanns på fler än ett ställe.. Men nu har vi typ en kvadratkilometer stor skog, så man får gå i cirklar för att man inte ska komma ut ur skogen efter 15minuter... Det är så trist! Om vi hade haft kvar all den där skogen hade man kunnat gå ifred, utan oljudet från bilvägen (ja, det hörs även i skogen) och utan att behöva krocka med andra hundar och joggare titt som tätt. Suck. Varför envisas de med att ta bort all skog intil samhällen där det inte finns så mycket skog? Kolla i dalarna, eller norrland! Där finns det tonvis med granar och tallar dom kan hugga ner och ersätta med villor - utan att det märks någon skillnad! Men nejnej, dom måste ta bort den lilla skogsmöjlighet vi hundägare hade, och bygga upp fula, kantiga hus fyllda med snorig barnfamiljer...

Märks det att jag är upprörd?!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha, förlåt men jag skrattade när jag läste snoriga barnfamiljer :D



Men jag vet exakt hur du känner dig, 10 min gångväg från mig finns 2 stora skogspartier, så kommer kommunen med beskedet att det ska byggas hus där. Bara för att det är bra utsikt !!! VAFAAN säger jag bara suuck, min älskade skog :(

2011-11-04 @ 18:51:24
URL: http://teampaw.se/
Postat av: Rebecca

Usch, vad tråkigt! Förstår att du är upprörd :(

2011-11-04 @ 21:57:26
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0