Svar till Josefine!



SVAR: Göra vad? Agility menar du? Ja det har inte varit så där jättemycket träning. Med tunneln började jag med att locka in honom i den lite försiktigt, efter första gången rusade han fram och tillbaka i tunneln av ren lycka ^^. Hopphindret behövde jag inte lära honom, jag har tränat på kommandot "hopp" i skogen genom att säga hopp när jag lockar över honom över fallna grenar m.m. Slalomhindret kan han ju knappt än så det tänker jag inte kommentera :P.

Din andra fråga förstår jag inte, även om jag blir smickrad! Syftar du på någon speciell video eller bara allihopa? Ja, jag har letat runt på nätet efter hur man lär hunden olika saker, och frågat hundkunniga i min närhet. Vissa grejer har jag "kommit på" själv också eftersom de verkat logiska.
Jag behövde inte övertala min mamma alls (mina föräldrar e skilda och Sixten hör till mammas sida), hon har alltid velat ha hund. Vi har bara inte haft tid! Men så en dag insåg vi att nu var ju tiden som var perfekt för en hund! Men om du vill övertala dina föräldrar; Läs hundböcker, gå ut med grannhundar, sköt sysslor + läxor och visa att du verkligen kan ta ansvar! Sen är det ju viktigt att du/ni faktiskt har tid att gå ut med hunden 3-4 ggr om dagen och att ni kan fixa så att hunden inte behöver vara ensam mer än 5-6 timmar per dag osv..

Hoppas det hjälpte :). Ställ gärna fler frågor!!


Kommentarer
Postat av: josefine

tack det hjälpte(du uppfatta frågorna rätt)!!!<3

2011-11-27 @ 08:30:38
Postat av: Amanda L

Tänd ett ljus och låt det brinna!

Låt aldrig hoppet försvinna <3

2011-11-27 @ 10:11:42
URL: http://vimmelhimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0