Nosen i knävecket

Hej hallå :). Mysig hemmadag idag! Är inte helt frisk än, men dagis var ju ändå stängt så jag hade varit hemma vilket som..

Vid lunch ungefär gick jag o Sixten ut på en prommis, kanske 50 minuter eller så. Det var jätteskönt, inga andra ute liksom! Hade med en tennisboll som belöning (har för övrigt mycket oftare lek som belöning nu för tiden!) och det fungerade super :). Vi tränade inte så mycket, men lite inkallning, lite fot och sådär! Den vanliga "lös-träningen" liksom ;). När vi var i skogen busade vi till det rejält, släppte kopplet så att det skulle bli lättare. Vi sprang runt och kastade boll och lade oss och brottades och hade oss :). Riktigt gosigt!

Sista biten i skogen, när han var helt uppsprallad och bara drog i kopplet, provade jag att släppa det och stanna. Han blev helt förvånad och kom trippande tillbaka till mig. Gick vidare och då var han som förbytt mot vad han varit innan, i koppel! Han gick fint med "nosen i knävecket" d.v.s snett bakom mig och tittade hela tiden på mig :). Passade på att göra lite övningar, typ när han stannade till för att kissa gick jag snabbt längre fram för att kunna kalla in när han ändå rusade mot mig! Sen när jag tagit tag i kopplet igen fick han leka med bollen, så att han inte börja associera kopplet med tråkigt.

När vi kom hem fick han springa på tomten, slängde ut några godisar som han fick leta efter. Jag och Mamma skulle ändå plocka in agilityhindrena och lite annat till garaget!

Nu ska Lill-Putte här ut och kissa :). Chao!



Upp med händerna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0