Agility-träning + film

Hej! Idag hade Sofie resursdag = ledigt från skolan. Så jag behövde inte gå hem på lunchen, eller gå eftermiddagpromenad. Så direkt när jag kom hem från skolan gick vi ut på tomten och körde agility :). Har bestämt mig att jag inte ska använda godis när jag tränar dessa saker:

- Agility
- Inkallning
- Fotgående


Så idag var belöning kamp med leksak :). Först gick det lite segt, det var bilar, katter, fåglar och grannar som distraherade. Men efter en liten stund fick vi igång ett flyt och det gick jättebra :). Körde även med ett hopphinder på 5-10 cm, det gick jättebra! Har tränat lite smått på kommandot "hopp" ute i skogen så det förstod han ganska bra :). Här är en film som jag gjorde när jag hade tränat klart, jag filmade bara för att visa hur jag gjorde alla hinder och så!



Puss o kram vi ses imorrn :)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Roligt med agility, ser jättebra ut ju! :)



Jag har föredragit att blanda mellan godis (i skål/burk) och leksak, men borde ju fungera utmärkt med bara leksak också, han verkar ju inte ha problem med motivationen i alla fall :)

2011-10-25 @ 18:56:56
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se
Postat av: josefine

hej, jag undrar hur du lärt sixten att göra sådär? jag såg dom andra videoklippen också det är ju fantasktiskt, hur långt tid tog det för dig att lära honom det och hur lyckades du övetrtala dina föreldrar att köpa en hund, vill jätte gärna ha en hund?? kanske ställer många frågor på en gång men jag är så nyfiken! hejdå, och lycka till med sixten!! <3

2011-11-25 @ 18:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0