Dag 2 – Presentera min hund

Sixten då. Han är 7 månader gammal och av rasen Westie. Han är verkligen terrier in i benmärgen, det har han bevisat många gånger! Bl.a. eftersom han är så envis och egensinnig; han lyder bara när det passar honom ;). Men eftersom jag inte har några ambitioner om att nå elitnivå i lydnad (inte ens klass 1!) så spelar det ingen större roll :). För förutom denna självständighet är han en perfekt familje hund! Gosig (ibland..) och väldigt barnkär! Han älskar både hundar och människor och skäller aldrig. Eller jo, när vi busar skäller han ibland. Och så är han ju inne i tonåren nu så det händer att han skäller på blomkrukorna då och då också ;). Men förutom det så skäller han typ bara en gång i veckan!

Sixten är en kräsen kille som inte vill ha torrfoder, köttbullar ska det va! Det bästa han vet är att sova, och det värsta han vet är nog att.. Gå ut på kisspromenad på kvällen! Då vill han helst smita tillbaka till sin varma korg och sussaa vidare :').
Sixten är, när han väl vill, en mycket lydig och lättlärd valp som nu kan dom allra flesa kommandona riktigt bra. Hit, stanna, stanna kvar, fot, nej, varsågod, sök och så en hel del trix :). Våran (min) ambition här i livet är att så småning om tävla agility, men vi får se längre fram - det kanske visar sig att han passar bäst till freestyle! We'll see helt enkelt :).

Finns massa jag skulle kunna skriva om Siggebigge, men detta får räcka :). PUSS o KRAM!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

SV: Ang lös Shiro..

Jag försöker ha Shiro lös så ofta de går. För att han rör sig mycket mer och en promenad blir på mycket roligare! Jag släpper bara min kille lös där det inte finns andra människor. Brukar gå till norrbacka skolan, som du påpekade på på b ilden.. Efter klockan 6 eller på helgdagar! Det har dock hänt att det kommer in 2-3 människor på gården, men då ropar ja in shiro och kopplar honom på en gång.



Önskar jag kunde ha han lös överallt, men så är inte skälet. om en hund skulle komma så kan jag lova att han skulle skita i mig totalt ;).

2011-10-25 @ 13:31:51
URL: http://shirox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0