Dag 5 – Andra husdjur i sitt liv

Har förutom hundar haft 3 hamstrar. De 2 första var väl mest min systers, men den sista delade vi på.
(alla bilder är google-bilder, men hamstrarna såg ut typ som på bilderna!)

Hamster 1 - Fläcken
Han dog efter en kort tid, har ingen aning om varför! Har för mig att det hade med inavel att göra? Han var iallafall långhårig guldhamster med fläckar :).


Hamster 2 - Hugo
Han dog efter ett par månader, ett halvår kanske. Han blev förkyld :(. Han fick medicin och så men det hjälpte inte.. Han var korthårig guldhamster, cremefärgad!

Hamster 3 - Flisan
Denna tjej hade vi tills hon avlivades av ålder. Hon blev gammal för att vara hamster, 2,5 år! Hon var jättegosig :). Långhårig guldhamster som var supertam! Bet aldrig nån utan hon kunde ligga och sova på min mage medans jag läste i sängen! Hon var bäst, även om hamstern är typ det tråkigaste djuret eveer..

Google-bild





Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kul att få veta lite om djuren innan Sixten. Jag har också haft hamstrar! 13 för att vara exakt, om man räknar de hamsterbäbisar som vi fick =)Haha

2011-10-29 @ 12:00:22
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0