Inkallningslycka!

Hallojsan! Igår på kvällen vid 21-22 tiden släppte jag ut Sixten på baksidan för att kissa. Vi har inget riktigt staket till gångvägen, såhär ser det ut:

(klicka på bilden)


Men Sixten har aldrig rymt förut när jag har släppt ut honom där, utan kommit in efter att han kissat liksom. Men nu när han hade kissat kallade jag in honom och vi skulle precis gå in när ett par går förbi på gångvägen. Först tittar bara Sixten lite intresserad, men då börjar någon i paret skramla med ett par nycklar, o då blev det fart på Sixten! Jag ropade av ren reflex "Sixten, hit!" och gissa vad som händer?! Jo, min självständiga, envisa, "jag-kan-själv"-putte till hund tvärvänder och rusar snabbt som blixten tillbaka till mig! Då blev det godis och kram-kalas kan jag lova er :D. Jättekul när man får det bevisat för sig att träningen faktiskt har gett resultat!! Dock kommer jag nog sluta släppa ut Sixten på tomten utan lina eller något, för den dagen då en katt lockar tror jag inte att han kommer tvärvända i första taget..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0