Jävla kärring...

Blä. Var på prommis en stund vid 11-tiden och så ser jag en dam i 60-årsåldern stå med sin hund i ett dike, kopplet var flexikoppel och helt utlöst. Jag tänkte att om man har hunden praktiskt taget lös på en väg där det passerar hundar ideligen måste man ju ha bra koll på den, så jag tog tillfället i akt att skvallerträna. Det gick jättebra, han tittade på hunden en sekund, sen på mig (godis), hunden en sekund, sen på mig (godis) o.s.v. Men så närmar vi oss dom, och gissa vad som händer? Hunden, en golden retriever, kommer rusande och börjar leka med Sixten! Tanten bara skrockar och säger "mimmi, kom nu!" men tar ingen större notis av att hunden blåskiter i vad hon säger. Jag släper med mig Sixten därifrån, kokande av ilska... Det som gör mig mest arg var att hon inte verkade alls besvärad av att hunden sprang fram till Sixten!! Än en gång: Tänk om han hade varit en ilsken pitbull som hade slitit hennes fina golden i bitar?! Nää usch vissa borde inte få ha hund, dom är ju en fara för hunden!
 
Och det blev inte bättre av att vi kom hem på tomten och skulle träna agility och så är Sixten värsta tjurskallen. Första 10 minuterna gick det bra (tur, eftersom det var då jag tränade slalom!) men sen när mamma kom ut och skulle se när vi körde tunneln bara sket han i mig! Jag sprang runt som en galning och tjoade och han bara satt och stirrade.. Sen när vi skulle gå in gick han åt motsatt håll när jag ropade! Det har inte hänt på jättelänge att han inte har lyssnat på inkallning! Jäkla terrier...

Hej puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0