Lite blandat

Heej :D. Idag har vi tagit det ganska lugnt, men nu på kvällen småtränade vi lite. Apport först, det går bara bättre och bättre! 8 gånger av 10 släpper han leksaken direkt framför mig när han apporterat :D. Och så "tränade" vi lite på trix, bara för att han inte ska glömma bort dom ;). Det som fortfarande är krångligast är rulla runt. Han vet exakt vad han ska göra, för när jag säger rulla böjer han på sig och ska precis till att rulla runt, men innan han faller på rygg så ställer han sig, försöker sno en godisbit eller bara otåligt trampar runt på golvet. Som om han tycker det är hemsk löjligt att behöva rulla runt för att få en godisbit :P. Men vi kämpar, snart går det som rinnande vatten!!

Och imorrn tänkte jag, om det inte är allt för lerigt, ta med miglånglina, klicker och godispåse ut i skogen till en liten äng á la Twilight och träna lite diverse saker :). Kanske tar med en leksak och tränar apport eller så tränar jag stanna, lite stanna kvar, inkallning, såna grejor!
O så en sista grej: Nu har vi satt kompostgaller framför skohyllan när vi inte är hemma! På så sätt kanske Sixten, om ett par, tre veckor, har glömt bort att det är kul att placera ut skor på olika ställen i huset ;).

See ya tomorrow bitches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0