Lite tankar om tävling och träning

Hej! Idag har det regnat halva dagen.. Och, sorgligt nog, har Sixten plötsligt blivit duktig på att gå promenader i regn. Snyft. Jag hade ju den perfekta ursäkten för att få ta genvägar på promenaderna när det regnade: Hunden gillar inte att gå i regn! Nu är allt förstört.. Haha, nej, hemskt tycker jag inte att det är ;). Så länge regnet inte står som spön i backen så är det helt OK att gå ut i regn. Men när det är HÄLLREGN tror jag inte ens att Sixten vill gå ut!

Så idag har det inte tränats något speciellt.. Eller jo imorse! Vi har börjat ta fotgåendet ett steg längre; genom att stanna och vända helt om! Att vända helt om går inte superbra, han hänger med till viss mån :P. Men att stanna går bra (oftast) han sätter sig (oftast) blixtsnabbt på rumpestumpen när jag stannar :). Och ögonkontakten är bra, så den behöver vi inte bättra på tycker jag!

Satt och tänkte lite igår, och när han blir stor ska ju vi hålla på med agility (främst träning men kanske tävling i några lättare klasser). Men jag tänker också hålla på (ej tävling!) med freestyle och lydnad! Man kan ju sätta ihop freestyleprogram och göra lydnadsmomenten utan att tävla :). Så det är väl därför jag börjat träna på att vända helt om och så, jag såg att det ingår i lydnadsklass 1 att man ska kunna det! Så framöver, när jag har tråkigt, kommer jag nog försöka "lära" Sixten några av momenten i lydnad och lite olika konster som man brukar ha i freestyle!

Dä va dä :). Puss!

Såhär kan riktigt bra freestyle se ut :)

Kommentarer
Postat av: :D?

Hur kommer du på allt du ska träna? Vad och hur du ska göra menar jag, med att stanna, stanna kvar och allt sånt "vettigt". :)

Är det i böcker, internet, kurs eller prima kreativitet? ;)

2011-10-18 @ 17:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0