Mystorsdag

Puh! Vilken promenad! Gick ut 16 kom hem 17, men vi hade ganska mycket tempo! Det är otroligt svårt att få till en riktig långpromenad på typ 1,5 timmar! De längsta rundorna jag kan komma på blir typ 1 timme, om man vill gå längre får man typ gå en ny runda också! Men än så länge tror jag 1 timme är ganska bra, särskilt med tanke på att vi även går 2 st 30-40 minuters promenader om dagen + en 20 minuters promenad. Jag tror i varje fall inte att han kommer dö av motionsbrist ^_^. Men sen när han blir äldre får vi väl försöka utöka 1 timme till 1,5-2 timmar iallafall några gånger i veckan..

Men ja, det blev inga hundmöten denna promenad heller :/. Jag som ansträngde mig för att gå på dom vägar där det brukar vara hundar, och så möter vi inte en kotte! Trist.. Men vi tränade andra grejor, gå fot och stanna kvar bl.a. Som godis hade vi blodpudding - en storfavorit hos Sixten! Tänkte att det är bäst att ta med supergott godis när man ska skvallerträna, så att han inte väljer hunden före mig (godiset..). Så jag har nu sagt åt mamma att hon ska spara köttbullar, korv, kyckling m.m. i kylen åt mig så att jag kan ha det som träningsgodis!

Annars så har vi bara myst på på kvällen :). Lekt lite dragkamp, som vanligt ni vet! Nu somnade han här i soffan bredvid mig, snuffen :'). Haha, jag har helt sjuka smeknamn på honom.. De vanligaste är väl puffen, nuffen, popi, puppe, kochi, schnofi etc. ;)

Nu ska vi fortsätta myspysa! Ha en härlig torsdag!


Kommentarer
Postat av: Stina

Guuud så stor han blivit, han måste väl vara typ färdigvuxen nu va?

2011-10-14 @ 00:46:22
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: karin isaksson

Vi mötte bara 1!!hund här oxå och det var mkt gnäll då Sixten vill ut o träffa sina kompisar här bredvid men inte ngn var ute Trist!

2011-10-14 @ 09:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0