Skvaller!

Go' morron :D. Nu har jag börjat skvallerträna Sixten på riktigt.. Har ju sagt att jag ska göra det men det har aldrig riktigt blivit av likso. Men nu gör jag det! Målet med träningen är att Sixten ska komma till mig varje gång han ser något att "skvallra" om. En hund, en katt, en människa, en fågel m.m. Första steget i träningen, som jag ska hålla på med varje promenad minst 1 vecka nu, är att man klickar + ger godis varje gång Sixten ser en hund, katt, människa o.s.v. Man ska också klicka + ge godis varje gång han stannar upp och stirrar på något, så gör han och typ alla andra valpar en hel del. Steg 2 blir att man klickar belönar när han ser t.ex. en hund och tittar upp på mig för att fråga: "vart e godiset?!". Och sen efter ett tag så kommer han börja fatta att hund, människa etc. = godis från matte!!

Puss o kram, i'll keep you updated!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0