Sötnosar!



Tja :). Var nyss ute på kvällsprommis med dessa sötisar! Usch jag blir så irriterad på vissa... Gick som vanligt, Sixten och Nixon gick fint trots att en människa med häst och lös hund närmar sig. Tog lite avstånd, man vet ju aldrig hur framförallt Sixten reagerar när en häst kommer gående med 1 meters avstånd! Så när dom närmade sig blev båda hundarna lite dragiga, men inte överdrivet jobbiga. Så kommer den lösa hunden fram och hälsar på dom!! Jag drog åt mig "mina" hundar och gick vidare, och hästtjejen lyckades kalla till sig sin hund, en borderterrier. Och ja, det gick ju bra denhär gången men vafan, tänk om det hade varit en galen, hundilsken pitbull som dendär hunden sprang fram till? Hade ägaren tagit det lika lätt om hennes hund hade slitits i 2 delar för att hon inte hade bra kontroll över den?

Nä, om man inte känner sin hund och vet att den inte springer fram till folk - då ska man banne mig inte ha den lös!!
Men annars har vi haft en lugn eftermiddag :). Har borstat hand tänder, vilket han starkt protesterar mot, men det hjälper inte! Säger jag att vi ska borsta så ska vi borsta, så de så! Men han lär sig väl snart att det inte hjälper att sprattla, precis som med kloklippningen!

Vi har också skvallertränat idag, det gick suveränt på morgon och eftermiddagspromenaden, men nu på kvällspromenaden (när jag hade 2 hundar att hålla reda på..) var det inte lika lätt :P. Jag körde ju med klick + godis som vanligt när vi såg hundar men det var svårt att få honom att fokusera på mig.. Jaja, nya tag imorgon!
Då ska jag gå upp på en ny skogsstig som jag har sett, men inte vågat mig in på... Där kan vi väl träna lite diverse saker (stanna, stanna kvar och inkallning mest antar jag, som vanligt!) och bara njuta av skogen :). Hoppas bara stigen leder ut från skogen också :P.

Nä nu börjar inlägget bli lite långt! Puss o kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0