Träningstorka...

Hej alla! Håller ju inte på så mycket med trix och så just nu, som jag gjorde förut. Nu fokuserar jag mest på inkallning, stanna och stanna kvar - de 3 viktigaste kommandona enligt mig! Försöker bara finslipa dom så mycket som möjligt, och det går bra tycker jag :). Men har nu fastnat lite, kan verkligen inte komma på hur jag ska ta detta till en ny "nivå"! Försöker passa på att träna när det finns störningar omkring (cyklar, joggare, fåglar, katter, hundar etc.) och jag tränar i olika miljöer och situationer. Såhär tränar jag "over all" nu:

Inkallning
- I långlinan i skogen när jag vet att han är ouppmärksam
- På promenaden ibland för att få in honom till fot när han nosar på något eller liknande
- Från "stanna kvar" på tomten/skogen
- I olika vardagliga situationer när jag vill att han ska komma (ex. när vi ska ut på promenad)

Stanna
- I långlinan i skogen när jag ser att han är ouppmärksam
- På promenaderna när jag ser att han vill fram till något, en fågel t.ex.
- I olika vardagliga situationer när jag vill att han ska stanna (ex. när han är på väg ut genom dörren utan kopplet på)

Stanna kvar
- Tränar lite då och då på promenaderna
- Tränar både från sitt och ligg och med att vända ryggen till, försvinna runt hörnet 30 sek o.s.v
- I olika vardagliga situationer när jag vill att han ska stanna kvar (ev. när jag ska gå ut genom dörren utan honom)

Någon kunnig där ute som vet hur jag ska utveckla detta nu?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0